torsdag 28. juni 2012

Kalkunform

På rema kjøpte jeg 1 kg frossen kalkunfilet som vi har brukt til to middager.

Kalkunfilet
1 løk
1 - 2 gulrøtter
2 tomater
Litt hvitløk
Krydder (salt, pepper og paprika brukte vi)
2 dl fløte eller kokosmelk
1 dl vann til å koke ut panna med
Olje/smør til steking

Stek kalkunfiletene i olje.
I en annen panne stek løk og gulrøtter i små biter.
Legg kalkunen i en ildfast form. Ha hakket tomat og hvitløk i grønnsakene og surr litt. Legg grønnsakene over kalkunen. Ha krydder på. Kok ut panna etter kalkunen med vannet og ha det over kalkun og grønnsakene sammen fløte/kokosmelk. Inn i ovnen i ca 15 min.

Jeg hadde oliven og artisjokk ved siden av, og hadde bittelitt ris i dag.

Håper det smaker!

Norsk muslimah 

2 kommentarer:

  1. Er ikke lov å friste gravide med sånne ting! Sitter her med vann i munn og lurer på hvorfor du ikke er her og lager middag/kveldsmat til meg =P

    SvarSlett
  2. Kan komme og lage mat til deg jeg vettu :-) Må bli til neste år når jeg har ferie ;-)

    SvarSlett